W procesie przetargowym na projekt węzła komunikacyjnego w Wieliczce (województwo małopolskie) wzdłuż Drogi Krajowej nr 94, złożono łącznie 13 ofert od różnych firm i konsorcjów. Planowany obiekt ma na celu usprawnienie przejazdu pojazdów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drodze. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wyznaczyła budżet na realizację tego zadania, wynoszący 86 milionów złotych. Wszystkie składane oferty spełniają wymóg finansowy.

Oferty cenowe zawierają się w przedziale od 53,1 mln zł do maksymalnie 80,4 mln zł. Dominujące kryterium wyboru w przetargu stanowi cena, która ma wagę 60%. Pozostałe 40% oceny przypada na przedłużenie gwarancji na różne elementy infrastruktury – ekrany akustyczne, instalacje zasilające czy obiekty mostowe.

Planowany węzeł ma powstać w miejscu, gdzie DK94 (ulica Krakowska) krzyżuje się z ulicą Krakowską Boczną, będącą łącznikiem z rondem w Wieliczce. Obecnie na tym skrzyżowaniu funkcjonuje sygnalizacja świetlna, która ogranicza przepustowość drogi i jest przyczyną powstawania korków, zwłaszcza podczas godzin szczytu.

Celem budowy nowego obiektu jest poprawa płynności ruchu na DK94 oraz ułatwienie dostępu do Wieliczki. Kierowcy poruszający się z Wieliczki w stronę Krakowa lub Bochni będą mogli bezpiecznie włączać się do ruchu. Ulica Krakowska to droga o dużym natężeniu ruchu – codziennie korzysta z niej blisko 22 tysiące pojazdów. Po zakończeniu inwestycji, planowane jest usunięcie istniejącej sygnalizacji świetlnej.