Województwo małopolskie jest popularnym turystycznie regionem, który jest chętnie wybierany przez Polaków. Do czasu pandemii Małopolska cieszyła się również uznaniem ze strony turystów zagranicznych, którzy obecnie wciąż boją się podróżować do innych krajów Europy. Nowa kampania marketingowa ma to zmienić.

Małopolskie zaprasza Brytyjczyków i Niemców

Finansowane z budżetu Funduszy Europejskich kampanie reklamowe przygotowuje się specjalnie pod Niemców i Brytyjczyków, ponieważ to właśnie te narodowości najchętniej odwiedzały Małopolskę w czasach przed pandemią. Województwo chce się zagranicznym turystom przypomnieć. Wkrótce w sieci będą dostępne materiały promocyjne w języku angielskim i niemieckim. Część z nich jest już gotowa.

Autorzy kampanii zdecydowali się wykorzystać głównie drogę internetową, ponieważ obecnie to właśnie ten kanał komunikacji przynosi najlepsze efekty. Prowadzi się również prace, by obiekty turystyczne oraz ich strony w internecie dostosować do zagranicznych odbiorców.

Branża turystyczna osłabiona wojną

Małopolska jest jednym z najpopularniejszych turystycznie rejonów w Polsce. Początkowo sądzono, że region prędko odżyje po trudnych latach pandemii, jednak pojawiło się coś jeszcze gorszego, a mianowicie atak Rosji na Ukrainę. I chociaż Polacy doskonale rozumieją, że w naszym kraju wciąż jest bezpiecznie, to turystom z zagranicy trudno to wytłumaczyć. Ukraina leży przecież tuż obok Polski.

Działania marketingowe w sieci mają zatem dodatkowe zadanie, jakim jest uspokojenie turystów i udostępnienie im wiedzy na temat obecnych zasad podróżowania do naszego kraju. Bo mimo że pandemia w Europie nie jest już tematem nr 1, w wielu krajach podróżowanie wciąż jest utrudnione. Turyści wybierają więc znane rozwiązania, między innymi podróżowanie po własnym kraju. Udostępnienie im wiedzy na temat wygodnego podróżowania po Polsce może ich zachęcić do zmiany planów.

W przyszłości Małopolska przygotuje kampanie promocyjne skierowane także na inne kraje Europy, a także na Amerykę i Australię.